onsdag 19. januar 2011

Mens vi venter på et tog... eller var det Godot?

... er det fort gjort å kaste bort tida. I Dumpidal'n (ja, det heiter det) står grinda åpen. Hva med oss? Frykter vi stadig vekk å bli overkjørt av den nye tida sitt fryktelige uhyre, datamaskina? Jeg har vel ikke så mye jeg skal ha sagt, for den første boka jeg gav ut, het "Kvifor er alle grindene opne". Men nå veit jeg hvorfor. Det går ikke noe tog. Tida har forandra seg. Og verden også. Og her sitter jeg pliktoppfyllende og leser om hva digital kompetanse er, og finner ikke noe egentlig svar. Og hva gjør jeg da? Jo, jeg lager min egen forståelse basert på på det som Løvlie kaller "teknokulturell kompetanse" og Erstad kalle "selvdannelse", og så finner jeg ut at det gir meining likevel.

Konklusjon: Du kan bare komme, Godot, og skulle vi være så heldige å få aktivitet på Numedalsbanen igjen, vil det bare være et pluss på den kulturelle kompetansen.

2 kommentarer:

Roger sa...

Eller man kan si som Trine Rein: "Just missed the train"?

Unknown sa...

Og da nytter det lite å komme etter på dresin.